Polska: MAZOWIECKIE

Hubert Zapiór

Na pięciolinii

Hubert Zapiór – baryton –ur. 31.03.1993r. w Brzesku, student czwartego roku Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale wokalno-aktorskim, specjalność śpiew solowy i aktorstwo w klasie prof. Włodzimierza Zalewskiego, oraz trzeciego roku Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie na Wydziale Aktorskim.

Jest laureatem ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów wokalnych, m. in: I nagrody na XII Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu (2012), I nagrody na VII Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej „Złote Głosy” w Warszawie (2013), II nagrody i nagrody specjalnej dla „Najlepiej zapowiadającego się talentu wokalnego” na III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Giulio Perottiego w Ueckermünde (2013), Wyróżnienia i dwóch Nagród Specjalnych w tym tytuł „OSOBOWOŚĆ KONKURSU” na VI Ogólnopolskim Konkursie Pieśni i Arii im. Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach (2014), II miejsca na VII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym
im. Haliny Halskiej-Fijałkowskiej we Wrocławiu (2015) oraz Wyróżnienia oraz Nagrody dla Najmłodszego Finalisty Konkursu na XVI Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2015).
We wrześniu 2015 jako najmłodszy uczestnik 8. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego LeyliGencer w Stambule wywalczył III nagrodę i nagrodę specjalną: Zaproszenie do Jette Parker Young ArtistsProgramme w Royal Opera House w Londynie.

W grudniu 2012 po raz pierwszy wystąpił w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej podczas uroczystego benefisu Bernarda Ładysza.W wieku 19 lat zadebiutował na scenie operowej w tytułowej roli opery J.J. Rousseau„Der Dorfwahrsager" (oryg. „Le DevinduVillage”) w Musikakademie w Rheinsbergu w Niemczech. W 2013 roku wystąpił również na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej w operze „Napój Miłosny” G. Donizettiego, a rok później w roli tytułowej w inscenizacji „Don Giovanniego” W. A. Mozarta w Filharmonii Świętokrzyskiej i w Warszawskiej Operze Kameralnej. We wrześniu 2014 wystąpił w polskiej prapremierze „Agrippiny” G. F. Haendla w Teatrze Stanisławowskim w Łazienkach Królewskich w Warszawie.Od 2014 stale występował na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej w spektaklach operowych w ramach projektu „Scena Młodych”(m.in. „Gianni Schicchi”, „La ServaPadrona”). W lipcu 2015 po raz kolejny pojawił się na tej scenie, tym razem w roli Hrabiego w studenckim „Weselu Figara” W.A. Mozarta, a rolą Poety w „Turku w Italli” G. Rossiniego w lutym 2016 rozpoczął zawodową współpracę z ww. instytucją.

Hubert Zapiór jest uczestnikiem programu kształcenia młodych śpiewaków „Akademia Operowa” przy Teatrze Wielkim - Operze Narodowej, gdzie wkwietniu 2016 wystąpił w „Krakowiakach i Góralach”.

Jesttakże stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne.

RECENZJE:

(…)Hubert Zapiór. Ten dwudziestojednoletni baryton był niekwestionowanym gwiazdorem całej odsłony Sceny Młodych. Występował aż w trzech przedstawieniach. Student Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina (w klasie Włodzimierza Zalewskiego) i jednocześnie warszawskiej Akademii Teatralnej (Wydział Aktorski), czuł się równie swobodnie jako stary Uberto i jako młody, bezczelny Don Giovanni. (…) Zapiór, żywy jak iskra, (…) swój głos prowadził lekko i imponował naturalną pewnością intonacji. Wytrzymał kondycyjnie cały finał, przekraczający dramatyzmem oryginał Mozarta.

Małgorzata Komorowska - „Ruch Muzyczny” (#1 2015 styczeń)


 

Moje serce skradł jednak – nie tylko z powodu iberyjskich pasji – Hubert Zapiór, właściciel barytonu, którym wyśpiewał „Balladę o torreadorze”. Talent operowy i aktorski w wysokim stężeniu.”

Kamila Łapicka - „W sieci” (nr 9. 2-8 marca 2015)


 

Hubert Zapiór idealnie pasuje do roli Don Giovanniego. W spektaklu jest niezwykle ciekawą osobowością. Męski i silny, gorliwie wydobywa z postaci, obok dużego ładunku seksapilu, niezwykłą determinację w dążeniu do celu. Jego mocny baryton może zarówno czarować i grzmieć. Z nonszalancją i pewnością siebie łamie wszelkie tabu, nawet pojawienie się komandora spotyka się z jego bezczelną arogancją ...

RegineBuddeke – „MärkischeAllgemeine” (19.04.2015)


 

Baryton Hubert Zapiór dał się już przedtem poznać w kilku studenckich przedstawieniach (m.in. na Scenie Młodych WOK), teraz rolą Hrabiego potwierdził wokalny talent oraz umiejętność wydobywania niuansów interpretacyjnych, co nieczęsto spotyka się u śpiewaka, który niedawno przekroczył dwudziestkę.”

Jacek Marczyński – „Ruch Muzyczny” (#8 2015 sierpień)