Kalendarz »

Publiczne Gimnazjum nr 14 w Łodzi

opiekun: Ewa Kamińska

MOJA POLSKA

To był słoneczny czerwcowy poranek, mama czekała na mnie w kuchni ze śniadaniem. Jedząc kanapki, zauważyłam, że mama jest wyraźnie czymś podekscytowana. Zapytałam ją o powód jej promiennego uśmiechu. Okazało się, że to z powodu wyjazdu. Zaplanowała wycieczkę po Polsce, taki prezent na zakończenie roku szkolnego. Ucieszyłam się i poszłam do szkoły na uroczystość.

Po południu spakowałam walizkę i ani się obejrzałam, a już byłam z rodzicami na dworcu. Po ośmiu godzinach byliśmy w Krakowie, gdzie zwiedziliśmy wiele ciekawych zabytków, między innymi Wawel i Sukiennice, wysłuchaliśmy hejnału z wieży mariackiej.
         Po obiedzie w jednej z krakowskich restauracji, obmyślaliśmy plan na dalszą część wyjazdu. Wspólnie ustaliliśmy, że kolejnym naszym celem będą góry, następnie wybierzemy się nad morze.

Po nocy spędzonej w cudownym krakowskim hoteliku, z samego rana ruszyliśmy do Zakopanego. W górach byłam klika razy, aczkolwiek dopiero teraz, podczas tego wyjazdu zauważyłam, że mają one swój niepowtarzalny urok, którego mogą nam zazdrościć obcokrajowcy z całego świata. Na kolację poszliśmy do klimatycznego zajazdu, gdzie grała góralska orkiestra. Nogi same wyrywały się do tańca, ale nas przy stole trzymał głód, jedliśmy lokalne przysmaki - kwaśnicę i oscypki z żurawiną.

Następnego dnia wyruszaliśmy do Gdańska. Podziwiając polski Bałtyk i wylegując się na plaży pomyślałam; „Moja Polska, jaka ona piękna...’’

Oddaj swój głos:
(5)

Konkursy » Polska

(58)
15 października 2015 - 6 grudnia 2016

Szanowni Laureaci, szanowni Państwo, poniżej do pobrania dyplomy i podziękowania   nagrody dla Laureatów zostana...
(128)

Protokół Jury „Polskie bajanie”, czyli II edycja międzynarodowego konkursu „Bajka i legenda świata w życie...
(53)
15 października 2015 - 6 grudnia 2016

Polska województwo pomorskie/ powiat słupski/ gmina Słupsk Lubuczewo   kategoria wiekowa dorosły Dom Pomocy...